Plivajući zamajac strada i zbog grešaka vozača

Kod modernih automobila se u sistemu transmisije koristi takozvani plivajući zamajac, koji služi da se spriječe da se vibracije motora prenose na mjenjač, i samim tim da omoguće mekše menjane brzine (šaltanje), bez udara.


Ceo sklop (druk lezaj,korpa,lamella, plivajući zamajac) / Plivajući zamajac

U određenom trenutku, kod polovnih vozila se javlja kvar ovog dela, a njegova zamena uopšte nije jeftina.Kako možemo svojim ophođenjem prema vozilu da utičemo na njegovu trajnost, Način eksploatacije vozila utiče na trajnost zamajca. Nemojte voziti u niskom broju obrtaja, nemojte dozvoliti da vam se gasi motor pri startovanju, jer tada postoje jaki udari, nemojte da preskačete brzine kada idete u manji stepen prenosa, na primjer iz 5. u 3. ili iz 4. u 2. brzinu. Sportska vožnja ne škodi toliko kada je vozač iskusan.

Plivajući zamajac je tu da doprinese komforu, boljem funkcionisanju i većoj trajnosti vozila. Kada se kaže trajnost, misli se na skupa oštećenja menjača koja mogu da nastanu kada se vibracije motora prenose na menjač i suprotno.

Kada se javi kvar na zamajcu nakon 130 ili 150 hiljada kilometara, treba ga promeniti, ali obavezno treba auto prikljuciti na dijagnostiku da se provere prateći delovi, jer zbog njih i novi zamajac može da se ošteti vrlo brzo.